Český akciový trh slušně vynáší. Přesto zde chybí základní nástroj pro pasivní investici do celého indexu – burzovně obchodovaný fond (ETF). Proč dosud nevznikl a co brání tomu, aby český trh přitáhl více zájemců i ze zahraničí?
Český akciový trh slušně vynáší. Přesto zde chybí základní nástroj pro pasivní investici do celého indexu – burzovně obchodovaný fond (ETF). Proč dosud nevznikl a co brání tomu, aby český trh přitáhl více zájemců i ze zahraničí?
Na českém realitním trhu zavládla po letech vyčkávání silná chuť nakupovat. Během první poloviny letošního roku uskutečnili investoři obchody s komerčními nemovitostmi typu kanceláří, skladů nebo hotelů za 2,15 miliardy eur, tedy asi 53 miliard korun. Meziročně je to o 152 procent více. Další velké transakce se navíc chystají. Letošní rok tak může být nejsilnější v historii.
Ještě před sto lety lákalo londýnské metro cestující v létě slibem, že dole je chladněji. Dnes to zní jako zlomyslný vtip. Jízda metrem v létě je totiž v podzemce už dlouho nepříjemným zážitkem plným potu. Špatnou zprávou pro Londýňany je, že v metru je stále větší horko. A vymyslet, jak ho ochladit, představuje problém, který klimatizace jen tak nevyřeší.
Menšinový akcionář automobilky Tatra Trucks, skupina Promet, zablokoval na páteční valné hromadě navýšení základního kapitálu firmy o 2,7 miliardy korun, které je klíčové pro chystané miliardové investice. Oznámili to představitelé Tatry a jejího většinového akcionáře, skupiny Czechoslovak Group (CSG). Promet Group uvedla, že navýšení odmítla, protože k tomu vedení Tatry neposkytlo podklady.
Reklama
Chcete zde inzerovat? Kontaktujte nás.