Kategorické pozadí

Když peníze letí komínem. Proč se USA rozhodly spálit vlastní bankovky?

V roce 1942 Spojené státy dobrovolně poslaly miliony dolarů do plamenů. Nejde přitom o obrazné označení, ale o reálný oheň v reálných pecích. V době války se totiž i peníze stávají rizikem. A někdy je nejbezpečnější cestou jejich zničení. The post Když peníze letí komínem. Proč se USA rozhodly spálit vlastní bankovky? appeared first on Forbes.

Zdroj: Forbes Česko
N

Související články

Ekonomika

Zachrání rozpočet Bruselu kuřáci? EU chce pro sebe daň za tabák, cigarety zdraží

Evropská směrnice by měla podle nejnovějších unijních plánů členským státům nařídit, aby platily 15 procent svých příjmů ze spotřební daně na tabák a nikotinové výrobky přímo do rozpočtu EU. Zatím si země evropské sedmadvacítky o těchto penězích rozhodují samy. Česko by v takovém případě muselo ročně zaplatit zhruba osm miliard korun. Odborníci očekávají, že přijetí návrhu by tabákové výrobky zdražilo, více posílilo šedou ekonomiku a prodej nezdaněných cigaret.

27. 7. • Deník.cz
N
Ekonomika

Sony opět zvýšilo laťku a má nejlepší sluchátka na trhu. „Nutí“ teď ke koupi i ty, kteří dosud otáleli

Otestovali jsme sluchátka Sony WH-1000XM6, která jdou konečně zase složit. Potěší třeba i magnet místo zipu. Je po letech čas na upgrade? Článek Sony opět zvýšilo laťku a má nejlepší sluchátka na trhu. „Nutí“ teď ke koupi i ty, kteří dosud otáleli se nejdříve objevil na CzechCrunch.

27. 7. • CzechCrunch
N
Ekonomika

Nostalgie prodává. Američany začaly po letech zase bavit opalovací krémy

Vznikla teprve v roce 2021, loni však na severoamerickém trhu vykázala tržby ve výši 40 milionů dolarů. Řeč je o značce opalovacích produktů Vacation. Předpokládá se, že v roce 2025 se její příjmy zdvojnásobí na 80 milionů dolarů. Proč? Protože zakladatelé společnosti zvolili jednoduchou strategii: vrátili zdánlivě obyčejnému produktu zábavnost. Zákazníci, tedy alespoň ti američtí, na podobná poselství slyší.

27. 7. • iDNES Ekonomika
B+

Reklama

Chcete zde inzerovat? Kontaktujte nás.