Karlovarský festival truchlí po Jiřím Bartoškovi, nová éra však dýchne i na diváky v kinech: ubývá progresivních témat, filmy naopak nezvykle často zkoumají opuštěnost a citové strádání dětí v rodinách.
Karlovarský festival truchlí po Jiřím Bartoškovi, nová éra však dýchne i na diváky v kinech: ubývá progresivních témat, filmy naopak nezvykle často zkoumají opuštěnost a citové strádání dětí v rodinách.
Dvacet let podpory scenáristů, množství výrazných jmen a přes dvě desítky realizovaných filmů. Tuzemská FILMOVÁ NADACE letos slaví výročí s odvahou měnit zaběhnutá pravidla: chce nejen vybírat nejlepší scénáře, ale i více jim pomáhat s převedením na filmové plátno.
Čína, Arizona, Mexiko. Málokdo tuší, že lokality nazvané takto exoticky se nacházely na území dnešní Prahy a označovaly nouzové kolonie. Názvy byly míněny pejorativně a měly odkazovat na jejich domnělou vyšší kriminalitu a nebezpečnost (ostatně jedna se jmenovala Údolí Děsu). Nová kniha ukazuje, že pro jejich obyvatele v nich byly zprvu těžké podmínky, ale pozvolna se měnily v až „malebné“ čtvrti.
Vrcholem prvního dne festivalu, který potrvá do sobotní noci, se stal koncert anglické hvězdy Stinga. Stejně důležité ale bylo loučení Zlaty Holušové.
Reklama
Chcete zde inzerovat? Kontaktujte nás.